Home Ragam Kata-kata Mutiara KH. Maimoen Zubair

Kata-kata Mutiara KH. Maimoen Zubair

by Admin Progresif Media

K.H Maimoen Zubair merupakan sosok ulama besar yang teduh, santun, dan berkharismatik. Mbah Moen merupakan salah satu sosok yang menjadi panutan, terlebih oleh golongan nahdliyin. Sosok Mbah Moen yang santun dalam bersikap dan bertutur, tak jarang menjadi daya tarik sendiri. Ia dikenal sebagai Kiai yang sederhana, Mbah Moen diketahui selalu ramah dalam menerima tamu yang berkunjung ke rumahnya. Tidak hanya dari golongan santri, para pejabat, maupun masyarakat sekitar diterima baik oleh Mbah Moen.

Kutipan kata mutiara K.H Maimoen Zubair

Sepiro senenge tangi soko kubur, iku sepiro enakke neng alam akhirat.”– KH. Maimun Zubair

Artinya,

Seberapa senangnya orang bangun dari kubur, seberapa senangnya di akhirat.

“Wong naliko metu soko wetenge simbok iku kudu susah, tapi yen wong metu soko dunyo alias mati iku kudu roso seneng, iki alamate wong seng bakal urip seneng.”– KH. Maimun Zubair

Artinya,

Orang ketika keluar dari kandungan sang Ibu harus susah, sedangkan keluar dari dunia yaitu meninggal harus senang ini alamatnya orang akan senang.

“Wali iku nak katok iku wes ora disiplin wali, masalahe wali iku ora keno kanggo conto, asale tingkahe iku selalu nulayani adat.”– KH. Maimun Zubair

Artinya,

Yang namanya Wali kalau kelihatan itu sudah tidak disiplin Wali, karena Wali itu tidak boleh dicontoh, karena tingkahnya selalu berselisih dengan kebiasaan.

“Wong iku yen solat bengi kok ajak-ajak iku berati ora pati ikhlas, masalahe mbengi iku wayah turu, lah wong solat iku kudune soko karepe dewe.”– KH. Maimun Zubair

Artinya,

Orang ketika salat malam mengajak-ajak berati itu menandakan tidak begitu ikhlas, karena waktu malam itu waktu istirahat, kalau mau salat memang dari keinginan diri sendiri.

“Alamate wali iku wes ora biso guneman karo menungso, masalahe wong nak guneman karo menungso iku yo ora biso dzikir karo Allah”– KH. Maimun Zubair

Artinya,

Tanda wali itu sudah tidak bisa berkomunikasi dengan manusia karena kalau berdiskusi dengan manusia biasanya tidak bisa dzikir dengan Allah.

“Barang yen positif iku ora katon , bisone katon iku angger ono negatif, koyo kuwe biso reti padang yen wes weruh peteng, wong biso ngerti Allah angger wes ngerti liyane Allah.”– KH. Maimun Zubair

Artinya,

Baca Juga:  Kisah Abuya Sayid Muhammad bin Alawi al Maliki dan Pesantren Progresif Bumi Shalawat

Sesuatu yang bagus itu tidak kelihatan, dan akan kelihatan ketika ada yang tidak bagus, contoh kamu tau terang kalau sudah gelap, dan kamu tau Allah ketika kamu tau selain Allah.

“Gusti Allah iku gawe opo bae mergo sebab awae dewe ‘kembang seberat mekar dewe’.”– KH. Maimun Zubair

Artinya,

Allah itu membuat apa saja sebab diri sendiri ‘Bunga berat berkembang sendiri’.

“Endi-endi barang iku bakale ilang. Wong mangan daging eyo bakale ilang, tapi ono seng ora ilang, iyoiku barang seng ora ketok koyo dene ruh, kang ora sebab opo-opo, langsung pepareng soko Allah ora melalui proses.”– KH. Maimun Zubair

Artinya,

Semua barang itu akan hilang, orang makan daging juga akan hilang dagingnya, tetapi ada yang tidak hilang yaitu Ruh, ini pemberian lansung dari Allah tanpa proses.

Nabi bersabda : ﺍﻧﻜﻢ ﺳﺘﻤﺼﺮﻭﻥ ﺍﻣﺼﺎﺭﺍ seng artine kuwe kabeh ko bakal gawe kota dewe-dewe. “Wong sugih iku ko bakal gawe kota dewe-dewe, wong mlarat iku podo gawe deso dewe-dewe.”– KH. Maimun Zubair

Artinya,

Bahwasannya nabi telah bersabda yang artinya: Orang kaya itu akan membuat kota sendiri-sendiri, sedangkan orang Miskin nanti akan membuat desa sendiri-sendiri.

“Wong Yahudi iku biyen gelem mulang angger dibayar, tapi akehe kiyai saiki ngalor ngidul karo rokoan ora gelem mulang nak ora dibayar, gelem mulang angger dibayar.”– KH. Maimun Zubair

Artinya,

Orang Yahudi dulu mau mengajar kalau dikasih uang, tetapi kebanyakan kyai sekarang mondar-mandir sambil rokoan tidak mau mengajar kalau tidak dikasih uang.

“Wong neng dunyo iku ono bungahe lan ono susahe, kabeh iku supoyo biso dadek’ake parek marang Allah, Tapi nak neng akhirat nak susah susah tok rupane nang neroko, tapi nak seneng yo seneng tok rupane neng suargo.”– KH. Maimun Zubair

Artinya,

Orang di dunia itu ada yang senang dan ada yang susah. Semua itu supaya bisa mendekatkan diri kepada Allah, tetapi kalau di akhirat susah terus yaitu ketika di Neraka, dan senang terus ketika di Surga.

“Kanggone wong islam nak susah yo disabari nak bungah disyukuri.”– KH. Maimun Zubair

Artinya,

Baca Juga:  Musafir, dan Konsekuensi Ibadahnya

Untuk orang Islam ketika susah disabari dan ketika senang disyukuri.

“Apik-apik’e wong iku taqwo marang Allah yoiku ora ngelakoni doso mboh iku doso cilik utowo doso gede kabeh iku di tinggal.”– KH. Maimun Zubair

Artinya,

Bagus-bagusnya orang itu ialah orang yang bertaqwa, yaitu tidak mau melakukan dosa, baik dosa kecil maupun besar semuanya ditinggal.

“Apik-apik’e dunyo iku nalikone pisah antarane apik lan olo. Sakwali’e, elek-elek’e dunyo iku nalikone campur antarane apik lan olo. Mulane apik iku kanggone wong Islam, lan elek iku kanggone wong kafir.”– KH. Maimun Zubair

Artinya,

Bagusnya dunia itu ketika pisah antara bagus dan jelek, sebaliknya jeleknya dunia itu ketika campur antara bagus dan jelek.

“Ngalamate Qiamat iku angger wong tani iku wes aras-arasen tani, mergo untunge iku sitik.”– KH. Maimun Zubair

Artinya,

Termasuk tanda Qiyamat itu orang sudah malas untuk bertani, karena untungnya sedikit.

“Nak wong ahli toriqoh utowo ahli tasawuf iku ora ono bedone doso iku gede utowo cilik podo bae kabeh didohi.”– KH. Maimun Zubair

Artinya,

Kalau orang Ahli Toriqoh atau Tasawuf tidak ada bedanya dosa itu baik besar atau kecil semuanya ditinggalkan.

Related Posts

Leave a Comment